דורון גרסטל פריון
צילום: יחצ
ראיון

"פריון תגיע להכנסות של יותר ממיליארד דולר ב-2025"

כך אומר מנכ"ל החברה דורון גרסטל בראיון לביזפורטל לאחר רכישת חברת וידאזו, שמסביר גם מדוע 66% מהתשלום יתבצע רק אם החברה הנרכשת תצליח לתרום יותר מ-30 מיליון דולר ל-EBITDA של החברה, ולאן הולך השוק?
נתנאל אריאל | (2)

"פריון תגיע להכנסות של יותר מ-1 מיליארד דולר ב-2025, ומאוד רווחית" כך צופה מנכ"ל פריון נטוורק -0.94% דורון גרסטל בראיון לביזפורטל, מכיוון שלהערכתו החברה תמשיך לצמוח בקצב של יותר מ-20% בשנה. "התחום שלנו צומח בצורה מטאורית, מדובר בשוק של יותר מחצי טריליון דולר, כאשר רק החלק של פרסום בוידאו הוא סדר גודל של 70 מיליארד דולר".

פריון צומחת בצורה משמעותית מזה שבעה רבעונים רצופים והפכה להיות אחת המניות החמות של ת"א. החברה פועלת בתחום הפרסום באינטרנט, מנטרת מידע על הגולשים, כדי להתאים לו פרסומות מותאמות אישית ולעשות מזה כסף. כך למשל, אם אתם יושבים מול הטלויזיה והפלאפון לידכם - פריון תדע שזה אתם שצופים בטלויזיה ולא בן משפחה אחר (גם אם הפלאפון לא בשימוש). אם צפיתם בסדרה מסוימת (או אף מספר פעמים בפרק מסוים של סדרה מסוימת) ואתם גם במקרה טסים בעוד חודש, או שאתם כאלה שטסים במועדים די קבועים במהלך השנה - פריון יודעת על כך ותתאים לכם פרסומות ליעדים הללו. עד כדי כך רב המידע שחברות הפרסום יודעות על הציבור כיום. יש כאלה שמשתמשים בגלישה בסתר - אבל גם זה לא הופך אתם למוסתרים באמת עד הסוף.

את הדברים אומר מנכ"ל החברה גרסטל לאחר שהחברה הודיעה היום על רכישתה של וידאזו (Vidazoo) תמורת עד 93.5 מיליון דולר. כאשר יתבצע תשלום של 35 מיליון דולר במזומן עם סגירת העסקה עבור כל מניות וידאזו, וסכום נוסף של עד 58.5 מיליון דולר ישולם עד סוף 2023 אם ה-EBITDA המתואם יגיע ל-32.4 מיליון דולר.

מדוע זו צורת התשלום?

גרסטל: "שאנחנו רוצים לרכוש רק חברות שהן רווחיות מהיום הראשון, ועם סינרגיה. אבל כדי לשמור את החברה הנרכשת ב"מתח" עבודה גבוה ותשוקה להמשיך לתרום לנו לרווחיות, ולא שאחרי הרכישה תהיה ירידת מתח, כפי שקורה פעם רבות בחברות נרכשות. כלומר, אם וידאו לא ייצרו לנו EBITDA של 32 מיליון הם לא יקבלו את ה-60 מיליון הנוספים". 

"זו עסקה רביעית שאנו מבצעים במתכונת הזו. צריך למצוא את החברה הנכונה, עם הסינרגיה המתאימה שתשתלב במה שאנחנו יודעים לתת, ותתאים למבנה כזה, אבל בעיני זה המבנה הנכון של רכישה בעולם רווי סיכונים".

בשנת 2020 פריון הכניסה כ-328 מיליון דולר, והציבה יעד של חצי מיליארד הכנסות ב-2023, כאשר בשנה הקרובה היא צפתה הכנסות של 350-370 מיליון דולר. מאז הם העלו תחזיות מספר פעמים במהלך השנה האחרונה וכעת כבר צופים הכנסות של 430-445 מיליון דולר לשנה הקרובה ו-545-575 מיליון דולר בשנה הבאה.

בפריון מעדכנים גם את ה-EBITDA המתואם כלפי מעלה וצופים כי השנה הוא יגדל בכ-60% לטווח שבין 52 ל-53 מיליון דולר, וב-2022 צפוי לגדול בכ-33% ל-68-72 מיליון דולר. ה-EBITDA המתואם בניכוי עלויות הטראפיק צפוי לגדול ל-31% מהמחזור.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

כבר אמרתם שתקדימו את היעד של חצי מיליארד דולר בשנה אחת, וכעת אתה אומר לביזפורטל שתכניסו מיליארד דולר בשנת 2025. זו תחזית אמיצה או ראייה מפוכחת של המציאות?

גרסטל: "העלאת התחזיות שלנו נובעת מהגידול המשמעותי בתחום, וכעת גם מרכישת וידאזו. מה שקורה עכשיו זה שהביטחון שלנו בתחזית שלנו השתפרה בצורה משמעותית. - כי יש לנו עוד רגל יציבה בתחום הפרסום. יש לנו צמיחה של יותר מ-20% בשנה ובהנחה שזה יימשך כך אנחנו נעמוד בתחזית".

"היום אנחנו נמצאים ברווחיות של יותר מ-30% להכנסות נטו (הכנסות בניכוי התשלומים לצד שלישי. נ"א), הכנסות בניכוי הטראפיק. זה המדד לכל החברות ואנחנו מעל רוב המתחרות".

למה בעצם קניתם אותם?

גרסטל: "צריך לחלק את העסקה ל-3 חלקים. למה וידאו? כי העולם צועד לפרסום בוידאו. כאמור, שוק הפרסום הדיגיטלי נאמד בכחצי טריליון דולר, כאשר מתוכו כ-70 מיליארד דולר זה פרסום בוידאו - וזה התחום הצומח ביותר עם הגידול המשמעותי ביותר. ברוב אתרי התוכן מתחילים לראות תכני וידאו. אנחנו גם עוקבים אחרי תקציבי הפרסום ורואים שלשם זה הולך.

"הנקודה השניה היא קהל היעד שלנו שהוא גם המפרסמים וגם אתרי התוכן כמו ביזפורטל או Ynet בארץ, ואתרים כמו CNN, BBC, טיימס ואחרים בחו"ל - כלומר אתרי חדשות, וגם אלפי אתרי תוכן אחרים שרוצים לקבל פלטפורמה שתתן להם לעשות מוניטיזציה של וידאו וליהנות מתקציבי הווידאו - החל מרמת נגן ועד לניתוח.

"חיפשנו חברה שמסוגלת לתת פתרון וידאו למפרסם מקצה לקצה - מהמפרסם ועד אתר התוכן, כאשר אנחנו שולטים בכל הדרך ולא צריכים 'לאבד' כסף באמצע על המתווכים. בצורה כזו יש לנו יותר שליטה, יכולת דפרניזציה, וחסכון גדול. זו הקונסולידציה בענף - להוריד גורמי תיווך כדי להוריד עלויות. לוידאזו יש את הטכנולוגיה הזו - בלי גורמי תיווך וזה צפוי לשפר לנו את ה-EBITDA כאמור ב-30 מיליון דולר".

איך תתבצע הסינרגיה?

"הסינרגיה – מבוססת על כך שאנחנו מקבלים הכנסות הן מצד ההיצע (Supply) והן מהביקוש (Demand) - בדרך כלל חברות משלמות לגורם מתווך שירכוש לו שטחי פרסום, אנחנו בנינו מערכות שיודעת לייצר כסף גם מההיצע וגם מהביקוש. אנחנו בקשר עם סוכנויות פרסום שנותנות לנו פרסום דיגיטלי ומהצד השני גם עם אתרי תוכן. באמצעות רכישת וידאזו אנחנו מייצרים לעצמנו גלגל תעופה ענק שיכול לקחת יותר ויותר קמפניינים פרסומיים ולהנגיש אותם עם משאבים - בתוך הבית. הרבה יותר יכולת לגדול והרבה יותר רווחיות עבורנו. דיברנו גם עם מפרסמים והם אוהבים את זה ומעדיפים את העובדה שאנחנו מסוגלים לתת פתרון מקצה לקצה, לרכז את כל הקמפיינים בצורה יעילה ולאפשר אנליזה הן מהצד של המפרסם והן של אתר התוכן".

אאוטבריין וטאבולה מתחרים בכם? מה דעתך על התמחור שלהם?

"קשה לי לנהל את המניה שלי, אז אני בוודאי לא יודע לדבר על תמחורים של אחרים. אבל הם משיקים אלינו. למעשה הם גורמים לאנשים להיכנס ולקרוא תוכן כך שאם אנשים ייכנסו יותר לאתרים ויביאו טראפיק לאתרי התוכן, אתרי התוכן יגדלו ואנחנו נוכל לעשות יותר מוניטיזציה לאתרים. אנחנו עובדים איתם בשת"פ וזה משלים. בסופו של דבר ההכנסה מפרסומת היא פונקציה של כמות האנשים שרואה אותה, ככל שהיא יותר ממוקדת וגדולה כך ההכנסה גדלה. זה חד חד ערכי".

אז מי היא וידאזו?

את 2020 סגרה וידאזו עם הכנסות של 31.9 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם בסך 4.3 מיליון דולר. התחזית לשנה מניחה הכנסות של 45 מיליון דולר שישקפו צמיחה של 41%, ו-EBITDA מתואם שיעלה בשיעור גבוה יותר, של 86% ל-8 מיליון דולר.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    כל האינדיאנים פושטי הרגל מתראיינים לאתר הזה דקה לפ 06/10/2021 20:36
    הגב לתגובה זו
    כל האינדיאנים פושטי הרגל מתראיינים לאתר הזה דקה לפני שהחברות שלהם פושטות רגל. האם עכשיו זה שונה
  • 1.
    מדהים (ל"ת)
    נאנו 04/10/2021 14:48
    הגב לתגובה זו
טבע תרופות
צילום: סיון פרג'

אופנהיימר: אפסייד של 30% בטבע

בבית ההשקעות אופנהיימר מציינים לחיוב את השיפור בכל חטיבות הפעילות של חברת התרופות, את העלאת התחזיות להכנסות מאוסטדו ויוזדי, והתקדמות בפיתוח מולקולת ה-TL1A; מחיר היעד למניה על 30 דולר עם המלצת "תשואת יתר"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טבע אופנהיימר

אופנהיימר מפרסמים סקירה חיובית על טבע טבע -1.92%   בעקבות דוחות הרבעון השלישי, שבהם הציגה החברה הכנסות של 4.5 מיליארד דולר - עלייה של 3% מהתקופה המקבילה וגבוהה מהצפי שעמד על 4.34 מיליארד דולר. 

כל חטיבות הפעילות - הגנריקה, הביוסימילרס ותרופות המקור - הראו שיפור בתוצאות, וטבע העלתה את התחזיות השנתיות שלה. בבית ההשקעות אופנהיימר משאירים את המלצת ה-Outperform ומחיר היעד על 30 דולר למניה, כשהם מתבססים על מכפיל 6.7 לרווח התפעולי המתואם של 2026.


צמיחה בכל החטיבות

בחטיבת הגנריקה נרשמה צמיחה של 2% בהכנסות, ל-2.58 מיליארד דולר, מעל תחזית השוק שעמדה על 2.41 מיליארד דולר. בארה"ב בלטה עלייה של 7% (במונחי מטבע מקומי), שהובילה להכנסות של 1.18 מיליארד דולר, בעוד שבאירופה נרשמה ירידה של 5% עקב בסיס השוואה גבוה. שאר העולם הציג צמיחה מתונה של 3%. תחת אותה חטיבה משולבות גם תרופות הביוסימילרס, שמהן כבר הושקו 10 תרופות, ועוד שש צפויות עד סוף 2027. אופנהיימר מציין כי השקת התרופות באירופה ב-2027 צפויה להאיץ את קצב הצמיחה בתחום, כאשר התחזית להכנסות נותרת על 800 מיליון דולר.

בחטיבת תרופות המקור הממוסחרות בלטה צמיחה משמעותית באוסטדו (Austedo) - עלייה של 38% ל-618 מיליון דולר. גם יוזדי (Uzedy) הציגה צמיחה של 24% ל-43 מיליון דולר, ואג’ובי (Ajovy) עלתה ב-19% ל-168 מיליון דולר. טבע מאשררת את תחזית ההכנסות לאוסטדו לשנת 2027 - 2.5 מיליארד דולר - וצופה כי לאחר חדירה לשוק האירופי היא תגיע להכנסות שיא של כ-3 מיליארד דולר. בהתאם לכך, החברה העלתה את התחזית השנתית ל-2025 ל-2.05-2.15 מיליארד דולר. גם יוזדי מתקדמת בקצב מהיר מהצפי - עם תחזית מעודכנת של 190-200 מיליון דולר השנה, לעומת 150 מיליון בתחזית הקודמת. שתי התרופות, יחד עם האולנזפין שצפויה להגיע לשוק ב-2026, מוערכות לייצר בשיאן בין 1.5 ל-2 מיליארד דולר.

בצד של הפיתוח, טבע מתכננת להגיש את זריקת האולנזפין (לטיפול בסכיזופרניה) ל-FDA עד סוף 2025, עם צפי למכירות מ-2026 והכנסות של עד 1.5 מיליארד דולר. מולקולת ה-TL1A, שמפותחת יחד עם סנופי, מתקדמת כמתוכנן, והחברה צופה לקבל בגינה תשלום ראשון של 250 מיליון דולר ברבעון הרביעי של השנה ועוד 250 מיליון נוספים ברבעון הראשון של 2026. בטווח הארוך מעריכה טבע כי מדובר בפוטנציאל הכנסות של 2-5 מיליארד דולר, לא כולל אינדיקציות נוספות.

אלי כליף סמנכ"ל בכיר ומנהל כספים ראשי, טבע צילום:שלומי יוסףאלי כליף סמנכ"ל בכיר ומנהל כספים ראשי, טבע צילום:שלומי יוסף
ראיון

האם טבע היא הזדמנות? סמנכ"ל הכספים של טבע: “הוכחנו שהאסטרטגיה שלנו עובדת"

בראיון מיוחד לביזפורטל סמנכ"ל הכספים אלי כליף מסביר איך ההתייעלות, ירידת החוב והצמיחה בתרופות המקוריות מחזקים את המומנטום של חברת התרופות. האם טבע בפני שנים של צמיחה? לפני שנה כשהמניה היתה מעל 20 דולר כליף אמר שכן, המניה ירדה אפילו עוד וסיפקה לכם הזדמנות כניסה - מאז היא עלתה והאנליסטים סבורים שהיא בדרך ל-30 דולר

לפני כשנה, מנהל הכספים הראשי של חברת התרופות, אלי כליף, ראה את המניה באיזורי ה-22 והיה בטוח בכיוון שאליו צועדת טבע וראה אפסייד משמעותי מרמות המחירים האלה. אבל מאז המניה נחתכה קרוב ל-40% וסיפקה למשקיעים הזדמנות כניסה אפילו טובה יותר. בחודשים האחרונים המניה מטפסת בהדרגה ובשבוע שעבר היא חזרה בגדול עם דוח מצוין והזינוק בעקבותיו לא איחר להגיע. היא כבר ב-24 דולר. הלקח מכל זה הוא שמשקיעים צריכים לא רק להשקיע בחברות ומניות טובות, אלא גם לדעת לזהות הזדמנות. טבע ב-14-15 דולר היתה הזדמנות. עכשיו השאלה יותר קשה, מכפיל רווח של כ-9, זה עדיין נמוך, אבל זה לא 6. האנליסטים אגב מכוונים למחיר יעד של 30 דולר. 

במשך כמעט 7 שנים זה היה נראה כאילו הכול הולך נגד טבע. לפעמים זה היה באשמתה, לפעמים זה היה הנסיבות, ביש מזל אם תרצו. בין ה"אשמות" של הדרדור הייתה הרכישה הכושלת של אקטביס שעשתה טבע ב-2016 שביצעה במטרה לחזק את המעמד שלה בשוק הגנריקה, אבל העסקה הזאת הפכה לאחת העסקאות הבעייתיות בתולדותיה. המכירות של החטיבה הגנרית לא גדלו, וגם הקופקסון - תרופת הדגל - המשיכה לאבד נתח שוק. במקביל, עלויות גלגול החוב העצום הלכו והתייקרו.

את 2017 ו-2018 גם אם טבע הייתה מאוד רוצה לשכוח היה קשה לה בגלל הזעם הפנים-ארגוני, פוטרו עובדים, בוטלו בונוסים, ומי שנשאר הרגיש שהענקית הישראלית פסע לפני "להרים ידיים". אבל במקום לשכוח, טבע למדה.

היא נפרדה מהמנכ"ל קאר שולץ והביאה רוח רעננה.ריצ’רד פרנסיס, בעברו מנכ"ל סנדוס וחבר הנהלה ב-נוברטיס, ובכיר לשעבר ביוג'ן. אחד שמבחינת הקורות חיים היו לו את כל הקלפים להצליח. פרנסיס הביא איתו תפיסה עסקית ממוקדת - מעבר מתלות בגנריקה למודל של ביו-פארמה. בשנתיים האחרונות החברה עשתה שינוי כיוון - הדגש עבר למנועי הצמיחה האינווטיוים AUSTEDO, AJOVY ו-UZEDY, לצד שיפור תפעולי, התייעלות וירידה הדרגתית בחוב.

והתוצאות של הרבעון האחרון הן ה"פירות" של כל הסיפור הארוך הזה. רווח מתואם של 0.78 דולר למניה - 16% מעל תחזיות וול סטריט - והכנסות של 4.5 מיליארד דולר תואמות לצפי, עם עלייה בשיעור הרווח התפעולי המתואם ל-28.9% ועדכון מעלה של התחזית השנתית. בצפון אמריקה רשמה טבע צמיחה בהובלת התרופות החדשניות, התזרים התשפר והחוב פחת. בהתאם לביצועים החזקים גם האנליסטים (כהרגלם) משדרגים יעדים - אופנהיימר: אפסייד של 30% בטבע , טבע מזנקת ב-21% - האנליסטים צופים אפסייד של עוד 25%.